Základní škola Mnichovo Hradiště, Studentská 895

Ze života školy

Veseláček - ohlédnutí za Veselou poutí ve Veselé

Tak jako každoročně jsme s Veseláčkem a kamarády ze školky od května vytrvale trénovali, abychom pak mohli v červnu na Veselé pouti ve Veselé zahájit i ukončit hlavní program. Naše taneční vystoupení přeneslo nostalgicky svým laděním všechny přítomné do první poloviny minulého století – fascinující doby elegance, vytříbených mravů a prosperity. Veselská náves se hemžila džentlmeny ve stylovém oblečení i křehkými slečnami s dobovými doplňky. Na slavnosti jsme se snažili, jako ostatně vždy, oslnit svými pohybovými dovednostmi a předvést se v tom nejlepším světle. Před prvním vystoupením jsme měli sice trochu trému, ale hned po zaznění úvodních taktů jsme ji ze sebe setřásli a v mžiku jsme byli ve svém živlu. Večerní představení jsme si náležitě vychutnali již jako střílení profíci a už teď se nemůžeme dočkat dalšího ročníku Veselé pouti. Chystáme se prostě zase zazářit!

Galerie: Veseláček-ohlédnutí za Veselou poutí ve Veselé

Nabídka zájmových kroužků

Zájmové kroužky se v letošním školním roce rozeběhnou v pondělí 30. září 2019.

Nabídka pro šk. rok 2019/20 ZDE

Seznamy pro zápis do kroužků budou vyvěšeny na nástěnce u vstupních dvěří v budově ZŠ na Masarykově nám., a to ve středu 11. 9. 2019.

Poznávací zájezd do Německa

Galerie: Poznávací zájezd do Německa Ve dnech 29.-31.5.2019 měli žáci naší školy možnost zúčastnit se poznávacího zájezdu do největší německé spolkové země Bavorska. Na cestu jsme vyrazili na noc a ráno dorazili na první zastávku u jezera Chiemsee, tzv.bavorskému moři na úpatí Chiemgauských Alp, kde jsme se lodí dopravili na ostrov Herreninsel a navštívili bavorskou kopii francouzských Versailles Herrenchiemsee Schloss. Odpoledne jsme interiér tohoto zámku mohli porovnat s nejnavštěvovanějším zámkem Neuschwanstein, který také nechal postavit král Ludvík II. Bavorský. Další den jsme po snídani vyrazili přímo do Mnichova, kde po procházce historickým centrem zbyl i čas na menší nákupy a po zajímavé návštěvě muzea BMW jsme odjeli zpět domů.

Setkání maminek ve 2. B

Galerie: Den maminek V květnu se ve 2. B sešly děti se svými maminkami, aby společně oslavily svůj svátek.

Podívejte se, jak jim to slušelo!

2. B ve školním roce 2018/19

Galerie: Foto 2.B Ohlédnutí za uplynulým školním rokem s 2. B.

Na shledanou ve 3. třídě!

Prázdninové turistické výlety

Galerie: Prázdninové výlety

Již druhé prázdniny se mohly, děti naší školy, zúčastnit výletů nejen Českým rájem. Výletů bylo celkem šest.

První naše kroky vedly Riegrovou stezkou, která vede nad řekou Jizerou. Přijeli jsme vlakem do Semil a krásnou procházkou jsme se vydali do Spálova a odtamtud zpátky vlakem do Mnichova Hradiště.

Cíl naší druhé turistické výpravy byl pohádkový hrad Valdštejn. Na místě už na nás čekal loupeživý rytíř, který nám poutavě vyprávěl o svém životě na hradě. Pomohli jsme mu najít ztracený poklad a kousek z něj jsme dostali na památku. Zpátky k vlaku, který nám jel z Turnova, jsme se vydali přes rozhlednu Hlavatici. Je odtud krásný výhled do kraje. Stejně jako u předchozího výletu nám počasí přálo. Pláštěnky tudíž mohly zůstat v baťůžcích.

Mlýnky u Březiny byly cílem našeho třetího výletu. Mlýnky si postavili pro radost lidé z okolí. Nacházejí se poblíž studánky U lesní víly. Když jsme se dostatečně pokochali originalitou mlýnků, vrátili jsme se pěšky do Mnichova Hradiště přes Olšinu a Dneboh. Tentokrát nám už počasí nepřálo a museli jsme vytáhnout pláštěnky. To ale nezabránilo tomu, abychom si výlet parádně užili.

Naše další putování nás zavedlo na hrad Kost. Měli jsme zde i prohlídku hradu se sympatickou paní průvodkyní. Podívali jsme se do vězení za Petrem Máchalem, do kuchyně, kde kaprál a správce vylézali z truhly, která byla plná mouky v pohádce S Čerty nejsou žerty. Hřebem našeho výletu byl rytířský turnaj, který měla perfektně připravený Agentura De Costy. Viděli jsme pravého nefalšovaného draka a děti se mohly projet na koni. Opět jsme trochu zmokli, ale vůbec nám to nevadilo.

Předposlední výlet byl nejdelší a nejnáročnější. Vlakem jsme přijeli do Hrubé Skály a vydali se k hradu, po menším odpočinku jsme přes Adamovo lože, kde právě odpočíval princ Bajaja, J pokračovali dále na hrad Valdštejn. A odtud jsme pokračovali na rozhlednu Hlavatici k vlaku do Turnova. Zase jsme trochu zmokli, ale ono by nás to bez pláštěnek už ani nebavilo.

Poslední letošní turistický výlet byl do Ekoparku v Liberci. Vyzkoušeli jsme si zde vyrobit dárečky ze dřeva, prošli jsme naučnou stezku za pokladem…A i když to dalo pořádnou fušku, poklad jsme nakonec našli a kousíček si vzali. Ovšem úplně ze všeho nejlepší byla cesta vlakem z Liberce do Turnova J

Těšíme se a doufáme, že tyto výlety nebyly poslední. A věříme, že nám tu vzniká hezká prázdninová tradice.  Michaela Matoušová a Veronika Čečelská

Květen a červen ve Veselé

Léto už nám začalo pomalu přebírat svou vládu a tomu také odpovídalo dění v naší malé škole. Pestré květy, hraví ptáčci, barevní motýli, hřejivé sluníčko a radost z brzkých prázdnin, to vše bylo znát v každé části budovy. Příjemné zpestření výukových dní pro nás znamenala vycházka přírodou v okolí Jizery i pouštění papírových lodiček. Podnikli jsme školní výlet do Kutné Hory, kde jsme si připadali jako praví středověcí havíři, když jsme se náležitě vybaveni nezbytnými proprietami spustili do dobových šachet stříbrného dolu. V ZOO Dvůr Králové nad Labem jsme se vydali za poznáním života afrických zvířat. Safaribusem jsme je během projížďky mohli pozorovat hodně zblízka. Netrpělivě očekávaný turnaj malotřídních škol ve vybíjené, který jsme opět pořádali, se skvěle vydařil, přestože na nás zase zbyla bramborová pozice. S Veseláčkem jsme se zúčastnili hnedle dvou tanečních soutěží, kde jsme všem ukázali, s jakým zapálením se tanci věnujeme a jak prima parta jsme. Zároveň jsme spolu se školkou pilně trénovali na další ročník Veselé pouti. Ten nás svým laděním letos přenesl do první poloviny minulého století. Ve družině jsme zhotovili nezbytnou pouťovou výzdobu, což tentokrát byly domečky naší vsi. V průběhu posledního školního týdne jsme si jedno odpoledne vyrazili do cukrárny v Mnichově Hradišti a přibrali jsme s sebou všechny čtvrťáky. Ti absolvovali prohlídku celé hlavní budovy školy, která jim už od září otevře své dveře. Velkou tečkou za školním rokem pro nás bylo bezva družinové spaní ve škole s následnou poobědovou zahradní a vodní párty - vážně stála za to. Pak už nás čekalo jen veseláčské a školní vysvědčení, dojemné rozloučení s těmi nejstaršími, jejichž rodičům děkujeme za nečekané překvapení i výtečné dorty a hurá k vodě! Galerie: Květen a červen ve Veselé

Vybíjená - malotřídní turnaj ve Veselé

Koncem školního roku jsme u nás ve Veselé opět přivítali sportovce z malotřídních škol, abychom společně zahájili druhý ročník turnaje ve vybíjené. Dorazily k nám týmy z Jiviny, Kláštera, Loukovce a Žďáru. Počasí se nám náramně vydařilo, atmosféra byla skvělá a sportovní výkony excelentní. Po řadě nelehkých zápasů na nás zbyla, stejně jako v loňském roce, bramborová medaile. Trošku nás to mrzelo, ale jelikož popularita turnaje stoupá a příští rok se u nás rozhodně opět sejdeme, doladíme zatím naše nedostatky, natrénujeme nové fígle a na tu bednu se už určitě dostaneme! Za spolupráci moc děkujeme MAP Mnichovo Hradiště (zajištění dopravy soutěžících družstev), všem sponzorům a rodičům našich reprezentantů. Galerie: Vybíjená - malotřídní turnaj ve Veselé